Relaxen in Sanur. Het paradijs van de rust

17 oktober 2010 - Sanur, Indonesië

Na te zijn bijgekomen van de drukke vorige dag en avond wat een beetje anders verliep zak ik met wat reisgenoten af naar de kust van Sanur. Ik moet toegeven, deze plaats is een stuk beter dan Kuta waar we hadden moeten zitten. Sanur is een rustige badplaats gelegen aan de oostkust van het eiland. Je kan het een soort Nollestrand annex boulevard Vlissingen noemen. Maar dan de Indische versie! Je zou deze badplaats de chiquere versie van Kuta kunnen noemen. Minder druk en iets meer rust. De hele kustlijn is bezaaid met Warungs en diverse restaurants waar zowel de toerist als de lokale bevolking naar toe gaat. Ondanks de vele hotels die in Sanur staan ben je als toerist in de minderheid. Het strand is vooral in trek bij de Balinezen die hier hun vertier komen zoeken na een dag hard werken. Ons hotel heeft een eigen gedeelte van het strand waar de hotelgasten zich kunnen ontspannen. Compleet met bar, strandstoelen. De palmbomen erbij. Ik voel me net Magnum PI! Alleen zonder de rode ferrarie! Er valt hier niet echt veel te beleven. Maar kom je voor je rust dan ben je hier op de juiste plaats. Je zult begrijpen dat deze laatste dagen van mijn verblijf hier het tempo beduidend lager is dan tijdens de rondreis op Java. Dus zwemmen, liggen, veel insmeren en weer zemmen!

Tegen de avond gaan we terug naar ons hotel. Lopend over het strand ben ik verbaasd hoeveel mensen er ineens op het strand zijn. Het is einde werkdag dus de locals drommen massaal richting de kust om te eten en te luieren. We kijken nog even naar een kleine vuurwerkshow voor dat we gaan eten. Dan keren we terug naar ons hotel.