We gaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!

4 oktober 2010

Eindelijk was het zover! Om kwart voor zeven s'ochtens zette mijn vader mij af op het station De reis voorliep voorspoedig! Geen: ding dong sorry er is iemand voor de trein gesprongen of sorry dames en heren maar de bovenleiding is weer eens stuk. Nee, deze keer in twee en een half uur op Schiphol. Na drie uurtjes wachten kwam ik in contact met de rest van de reisgroep: Judith, Lidewij, Math, Gera, Nicole, Quirina, Monique, Han, Wim, Dennis, Eddy, Ger, Boyke, Arianne, Marieke en Casper. Voor vertrek hebben gezamelijk een kop koffie en thee achterover gedrukt. Daarna nog even wat ingeslagen bij de taxfreewinkels en vervolgens inchecken voor de vlucht van een lange 10 uren richting Hong Kong. Ik moet eerlijk zeggen. Wat kunnen er veel mensen in een boeing 747. De stoelen zijn smal en klein. Maar je hebt toch wel aardig wat ruimte als je zit. In de leuning voor je vind je een scherm met afstandsbediening. Je kon zien waar het vliegtuig vloog en je kon jezelf verwennen met ladingen muziek, tv programma´s en films. Overigens heb ik niet veel gezien want de helft van de tijd bekeek ik de binnenkant van mijn ogen. Af en toe de benen strekken en jezelf te goed doen aan de vele liters water , snoep, koek en frisdrank die de stewardessen van Cathway Pacific uitdeelde.

Naast mij in de andere twee stoelen zat een vriendelijk echtpaar uit Breda die Bali als reisdoel hadden. Dus gespreksstof genoeg voor onderweg. Tien uur is lang maar voor mij vloog de tijd om en voor dat ik het wist genoot ik met volle teugen van de opkomende zon. We naderen Hong Kong.